Kto to jest influencer, co to jest influencer marketing?

Kto to jest influencer, co to jest influencer marketing?

Na podstawowym poziomie, influencer marketing to rodzaj marketingu w mediach społecznościowych, który wykorzystuje rekomendacje i wzmianki o produktach od influencerów. Influencer, co to za osoby? To osoby, które mają oddanych fanów w mediach społecznościowych i są postrzegane jako eksperci w swojej niszy. Influencer marketing działa ze względu na wysoki poziom zaufania, jaki zbudowali social influencerzy dzięki swoim działaniom, a ich rekomendacje służą jako forma społecznego dowodu zaufania dla potencjalnych klientów Twojej marki.

Wyróżnienie się na Instagramie kilka lat temu było znacznie łatwiejsze niż dzisiaj. Jeśli miałeś szczęście i znalazłeś się na polecanych stronach na Instagramie lub Twój wygląd był wystarczająco charakterystyczny, to Twoje szanse na to, że zostaniesz influencerem, były wysokie. Osiągając wystarczającą liczbę partnerstw z markami, niektórzy influencerzy zamienili marketing w mediach społecznościowych w pełnoetatową karierę.

Promuje Cię influencer, co to znaczy?

Influencer marketing jest obecnie bardzo popularny. Rozwój marketingu influencerów wskazuje, że nie jest to tylko zwykły trend, jakich wiele. Dziś każdy marketer wie, kim jest influencer, co to zjawisko może zmienić w jego działaniach. Rzeczywistość pokazuje, że w ciągu najbliższych lat wartość tego rynku będzie tylko rosnąć. Specjaliści oceniają, że obecnie jest najlepszy czas, aby dowiedzieć się jak najwięcej na ten temat i przygotować się do włączenia go do własnych strategii marketingowych i reklamowych. Oto kilka powodów, które mogą utwierdzić Cię w przekonaniu, że to słuszna droga:

Coraz więcej osób staje się influencerami.

Chociaż może się wydawać, że już zbyt wiele wpływowych osób monetyzuje swoją popularność, w rzeczywistości tak nie jest. Platformy mediów społecznościowych wciąż się rozwijają, nowe osoby z różnych dziedzin mają zyskują okazję do zostania influencerami. Część z nich z pewnością robi to z rozmysłem, jako krok w rozwoju zaplanowanej kariery.

 

Zdarza się jednak coraz częściej, że ktoś zyskuje nieplanowaną popularność: taki influencer, co to tylko zwyczajnie dzieli się radością z produktów firmy, którą kocha. Nagle zostaje zauważony i zatrudniony. W określonych niszach będzie więcej osób, które będą powiększać swoją publiczność. Oznacza to, że masz coraz większą szansę na znalezienie kogoś, kto już teraz dociera do Twojej idealnej grupy odbiorców. Tej, która jest odpowiednia np. dla Twojego sklepu e-commerce. Taniej będzie Ci skorzystać z popularności tej osoby, niż samemu taką popularność budować.

Coraz większą popularnością cieszą się agencje influencer marketingu

Podobnie jak w przypadku każdej strategii lub taktyki biznesowej, influencer marketing coraz bardziej się standaryzuje. Coraz popularniejsze stają się agencje reprezentujące influencerów i agencje, które mają pomóc markom w znalezieniu najlepszych influencerów dla ich strategii. Coraz więcej ludzi zauważa, jak wiele dla ich biznesów może zrobić dobry influencer, co to zjawisko może im dać. Ponieważ ten biznes wciąż się rozwija, sam marketing również będzie się rozwijał.

Dla marek e-commerce, które nie chcą poświęcać czasu ani zasobów na śledzenie trendów influencer marketingowych, tego rodzaju agencje są świetną opcją. Nadal możesz czerpać korzyści z niesamowitego sukcesu, jaki często przynosi influencer marketing, nie ucząc się wszystkiego samemu.

Jest coraz więcej możliwości tworzenia ciekawych treści

Influencerzy zaczęli od tworzenia pisemnych postów na blogach, w których opowiadali o swoich ulubionych produktach. Potem media społecznościowe stały się bardziej popularne i zmienił się rodzaj treści w nich publikowanych i na ich potrzeby tworzonych. Obecnie najpopularniejsze wśród influencerów jest video. Stąd bierze się ogromna popularność Instagram i Facebook Live, IGTV, YouTube i TikTok – wszystkie te social media pokazały niesamowitą moc wideo.

Wraz z rosnącą popularnością podcastów i pojawieniem się aplikacji wyłącznie audio, takich jak Clubhouse, można się zastanawiać, jaki będzie następny wielki trend w marketingu influencerów. Chociaż możemy nie znać tej odpowiedzi, wiemy, że będzie ona ewoluować. Zrób, co możesz, by na tym skorzystać.