Na co zwracać uwagę, wybierając gadżety reklamowe?

Na co zwracać uwagę, wybierając gadżety reklamowe?

Mało która firma, zwłaszcza, jeśli funkcjonuje ona od dłuższego czasu, nie dysponuje jakimiś gadżetami reklamowymi. Choćby nawet tylko takimi najprostszymi, jak smycze czy długopisy. Są to ważne narzędzia marketingowe, więc nie należy traktować ich po macoszemu. W takim razie, na co zwracać uwagę podczas ich wyboru, aby zrobić dzięki nim dobre wrażenie na klientach i kontrahentach? Doradzamy!

Użyteczność

Najlepsze gadżety reklamowe to takie, które rzeczywiście przydają się w codziennym życiu. Zarówno z punktu widzenia osoby obdarowywanej, jak i obdarowującego, z uwagi na fakt, że za każdym razem, kiedy beneficjent będzie korzystał z danego gadżetu, będzie przypominał sobie, skąd go otrzymał, dzięki umieszczonemu na nim logo. Dlatego też lepszym wyjściem niż produkty, które mają wartość jedynie symboliczną lub dekoracyjną, będą te użyteczne w codziennym życiu.

Długopisy reklamowe cieszyły się (i wciąż cieszą, chociaż zdaje się, że w nieco mniejszym stopniu) tak dużą popularnością, ponieważ praktycznie każdy dość często korzysta z długopisów, a do tego są one tanie, więc nie generują dla firmy zbyt dużych kosztów. Jednocześnie z uwagi na to, jak często są one spotykane, przekazanie ich klientowi czy kontrahentowi nie sprawi, że się wyróżnimy. Dlatego też mimo wszystko warto szukać rzadziej spotykanych, ale jednocześnie funkcjonalnych rozwiązań.

Wysoka jakość wykonania

Jeśli chcemy, aby nasza firma była dobrze postrzegana przez klientów, nie możemy pozwolić sobie na to, aby rozdawać gadżety niskiej jakości. Zrobimy w ten sposób w wielu przypadkach gorsze wrażenie niż w sytuacji, kiedy nie przekazalibyśmy danego gadżetu wcale. Słabo wykonane, posiadające wady fabryczne prezenty świadczą o braku profesjonalizmu i niedbałym podejściu do relacji z klientem.

Firm oferujących gadżety o charakterze reklamowym jest naprawdę bardzo wiele, ale nie wszystkie z nich oferują produkty wysokiej jakości. Dlatego też należy mieć się na baczności i sprawdzić opinie na temat danego dostawcy, zanim złożymy u niego zamówienie. Jednocześnie musimy też pamiętać o zadbaniu o wysoką jakość logo, sloganu czy innego napisu lub grafiki, którą chcemy umieścić na danym produkcie.

Nie będzie winą producenta, jeśli gadżet będzie słabo wyglądał, ponieważ dostarczymy mu niewyraźny, brzydki czy niskiej jakości wzór. Jeśli nie zatrudniamy profesjonalnego grafika, warto zlecić wykonanie takiego wzoru ekspertowi z zewnątrz. Dzięki temu zyskamy pewność, że faktycznie będziemy dzięki gadżetom reklamowym robić sobie pozytywną reklamę, a nie zmarnujemy pieniędzy na coś, co nie nada się do rozdawania klientom.