Odzież robocza to nieodłączny element ubioru dla pracowników z wielu branż. Można się z nią spotkać, chociażby w zakładzie stolarskim, na magazynie czy też w szpitalu. Ubrania robocze mają nie tylko chronić pracowników przed zagrożeniami oraz zabrudzeniem odzieży prywatnej. Coraz częściej odzież robocza spełnia także funkcję reklamową. Zobacz jak wybrać najlepszą odzież roboczą dla swoich pracowników i czym należy się kierować podczas zakupów.
Odzież robocza a funkcjonalność
Odzież robocza powinna być dopasowana do wymagań, które stawia konkretny zawód. Inne ubrania będą bowiem nosić pielęgniarki czy osoby pracujące jako kasjerzy a inne spawacze oraz budowlańcy. Buty robocze, rękawice robocze, koszulki, bluzy, spodnie oraz inne elementy stroju pracownika powinny być maksymalnie funkcjonalne, oraz wygodne. Ich zadaniem jest przede wszystkim ułatwienie pracy oraz ochrona przed zagrożeniami, które mogą się zdarzyć na miejscu pracy.
Na przykład osoby, które pracują jako robotnicy drogowi, powinni nosić strój, który zawiera elementy odblaskowe. Dzięki temu będą bardziej widoczni i zmniejszają niebezpieczeństwo potrącenia lub innego nieszczęśliwego wypadku. Z kolei pielęgniarki czy osoby pracujące w laboratorium potrzebują przede wszystkim ubrań, które chronią przed niebezpiecznymi substancjami oraz zabrudzeniem prywatnych ciuchów.
Jak widzisz, każda grupa zawodowa ma własne wymagania, oraz potrzeby odnośnie do ubrań roboczych. Warto więc kierować się podczas zakupów nie tylko ceną i wyglądem odzieży, ale także jej funkcjonalnością oraz przeznaczeniem.
Czy odzież robocza może być formą reklamy?
Tak jak już wspomnieliśmy wyżej, odzież robocza ma nie tylko chronić pracownika przed zagrożeniami. W obecnych czasach może być ona również formą reklamy, a pracodawcy wykorzystują ją poniekąd do tego, aby wypromować swoją firmę. Ubrania z logo firmy powinny nosić przede wszystkim osoby, które mają bezpośredni kontakt z klientem. Często można zauważyć coś takiego w bankach, restauracjach czy w firmach zajmujących się pośredniczeniem w sprzedaży nieruchomości.
Rękawice robocze u spawacza z logiem firmy są miłym dodatkiem, jednak niekoniecznie spełniają funkcję reklamową, ponieważ widzi je tylko osoba, która ich używa oraz najbliższy zespół pracowników. Z tego względu odzież reklamową noszą zazwyczaj osoby z sektora handlowego i pracownicy biurowi. Ten rodzaj reklamy jest stosunkowo tani, ponieważ pracodawca i tak musiałby najprawdopodobniej zakupić dla pracownika odpowiednią odzież, dlaczego więc nie miałaby ona pełnić przy okazji funkcji promocyjnej?