Cukiernictwo to jedna z gałęzi niezwykle rozległego sektora gastronomicznego. Podczas pandemii koronawirusa to właśnie gałęzie tego sektora ucierpiały najbardziej. Wszystko powoli jednak wraca do normy i jak przysłowiowe grzyby po deszczu ”wyrastają” nowe lokale, które oferują produkty cukiernicze. Jeśli myślimy o otwarciu własnej cukierni, to warto skupić się na takich kwestiach jak: duża różnorodność oferowanych produktów (nie dogodzimy każdemu, ale im bogatsza oferta, tym większa szansa, że trafimy nawet w najbardziej wybredny gust), ciekawa aranżacja wnętrz i przystępne ceny oraz odpowiednie oprogramowanie dla cukierni.
Różnorodność oferowanych produktów
Bogata oferta cukierni to bez wątpienia rzecz, która może wpłynąć na nasze być albo nie być w branży. Nie warto oszczędzać na poszczególnych półproduktach. Dobrej jakości surowce wpływają bowiem na ostateczny smak wyrobów. Nie zapomnijmy także o estetycznej stronie naszych produktów. Wzrok to jeden z najbardziej wyrafinowanych, ludzkich zmysłów. Im szersza będzie nasza oferta, tym większa będzie szansa, że trafimy z naszymi wyrobami do nawet najbardziej wybrednych klientów. Zanim jednak wprowadzimy nasze produkty na rynek, spróbujmy przetestować ich jakość wśród rodziny i znajomych.
Ciekawy wystrój i konkurencyjne ceny
Aranżacja w stylu skandynawskim, nowoczesnym a może vintage? Bez względu na to, na jaki wystój się zdecydujemy, musi on współgrać z tym, co zamierzamy sprzedawać. Jednocześnie wprowadzać przyjacielską atmosferę i sprawiać, że klienci będą chcieli do nas wrócić. Miłe i przytulne wnętrze skusi każdego. Nie zapominajmy także o dodatkach. Często to właśnie one nadają charakteru całemu pomieszczeniu. Niemniej ważną sprawą są także przystępne ceny. Cukiernia, w której jedne pączek kosztuje 15 zł, raczej nie przyciągnie zbyt wielu klientów.
Odpowiedni program
Jeśli zamierzamy działać na poważnie w branży gastronomicznej i na dłużej zagrzać miejsce na cukierniczej mapie Polski, to postawmy na dobre oprogramowanie dla cukierni. Oprogramowanie dla cukierni to niezwykle funkcjonalne i bardzo przydatne narzędzie. Dzięki niemu możemy m.in.:
- w łatwy sposób obsługiwać sprzedaż,
- wprowadzać nowe zamówienia i umieszczać zwroty,
- sprawdzać stany magazynowe,
- tworzyć nowe receptury,
- analizować skład produktów,
- tworzyć etykiety,
- fakturować,
- prowadzić rozliczenia,
- wprowadzać informacje na temat promocji,
- aktualizować ceny,
- definiować cennik,
- generować zestawienia na produkcje danych produktów,
- planować dostawy.