Prowadzenie fanpage na Facebooku – o co marka powinna się zatroszczyć?

Prowadzenie fanpage na Facebooku – o co marka powinna się zatroszczyć?

Mimo ogromnego rozwoju nowych platform społecznościowych, takich jak Instagram czy Tik Tok, Facebook wciąż plasuje się w czołówce miejsc w sieci, w których powinniśmy prowadzić działania marketingowe. Szczególnie, jeśli klientami idealnymi marki są osoby z pokolenia tzw. milenialsów lub starsze. Jakimi aspektami prowadzenia fanpage na Facebooku należy się zaopiekować w szczególności?

Prowadzenie fanpage na Facebooku – działania płatne

Facebook to świetna platforma do prowadzenia płatnych kampanii marketingowych. Narzędzie Facebook Ads pozwala testować różne formaty reklamy w jednym czasie, co umożliwia tworzenie coraz bardziej udanych kreacji promocyjnych. Wśród zalet warto również wymienić:

  • stosunkowo niska cena,
  • wiele możliwości w określeniu grupy docelowej,
  • możliwość wglądu w wiele statystyk reklamy,
  • wiele formatów do wykorzystania (film, wideo, karuzela zdjęć, post z grafiką, kolekcja, czyli pokazanie produktów ze sklepu).

Prowadzenie fanpage na Facebooku warto zatem uzupełnić o treści reklamowe, dostosowane do celów marki. Promocja może bowiem być nastawiona na zwiększenie rozpoznawalności konta firmowego, wykonanie określonego ruchu przez klientów (np. wejścia na stronę sklepu, zapisania się na newsletter, pobrania e-booka) lub budowania pozytywnego wizerunku wśród odbiorców. Do tych samych celów można wykorzystać również działania bezpłatne, czyli organiczne – w jaki sposób?

Prowadzenie fanpage na Facebooku – działania organiczne

Obok działań płatnych, warto równolegle prowadzić fanpage na Facebooku w oparciu o treści organiczne, czyli bezpłatne. Będą to więc wszystkie posty, grafiki, udostępnienia, filmy wideo itd., które nie są częścią kampanii reklamowej.

Facebook daje również wiele możliwości w obszarze obsługi klienta i budowania lojalnej, zaangażowanej grupy odbiorców. Warto zatroszczyć się zarówno o komunikację w komentarzach, jak i sprawne odpowiadanie na pytania trafiające do skrzynki Messengera. Pomocne może się również okazać wdrożenie bota, który będzie odpowiadał na najczęściej zadawane pytania.

Prowadzenie fanpage na Facebooku okiem profesjonalistów

Szukasz pomocy w prowadzeniu fanpage na Facebooku Twojej marki? Zgłoś się do agencji social media Frank&Greg. Doświadczeni marketerzy, eksperci od portali społecznościowych, a także sztab kreatorów – grafików, montażystów czy fotografów, zajmie się profilem Twojej firmy od A do Z. Fachowcy pomogą Ci stworzyć spójną identyfikację wizualną, stworzą sesję produktową, a także zadbają o bieżącą obsługę kanału. Już dziś poznaj pełną ofertę na frankandgreg.com i umów się na pierwsze spotkanie.