Czy warto inwestować w telebimy reklamowe?

Czy warto inwestować w telebimy reklamowe?

W dobie marketingu internetowego, firmy często pomijają kampanie reklamowe. Wybór ten podyktowany jest również wiarą w tzw. banner blindness, czyli tendencję konsumentów do pomijania wzrokiem treści, które wyglądają na reklamowe. Czy to słuszna droga? A może warto dać telebimom szansę?

Najlepsze telebimy w walce ze ślepotą reklamową

Banner blindness, czyli ślepota reklamowa, to zjawisko polegające na odruchowym pomijaniu i ignorowaniu przez konsumentów telebimów, bannerów czy wyskakujących okien, które wyglądają na reklamę.

Termin ten został po raz pierwszy wykorzystany w artykule naukowym z 1998 roku. Na zjawisko najbardziej narażone są kreacje reklamowe, które mocno wyróżniają się z otoczenia, wyglądają nachalnie i z łatwością dają się zinterpretować jako materiały promocyjne.

Zdecydowanie większą skutecznością cieszą się telebimy, które wpisują się w otoczenie (mogą na przykład nawiązywać treścią do miejsc, w których się znajdują, jak jedna z najnowszych kampanii McDonald’s w Norwegii), a w przypadku reklam internetowych – korespondują kolorystycznie i estetycznie z pozostałymi elementami na stronie www.

Dobrym pomysłem jest również skonstruowanie treści telebimu tak, by pobudzała odbiorców do działania, np. poprzez zadanie intrygującego pytania czy kreując reklamę opartą na User Generated Content – drugą możliwość wykorzystała sieć komórkowa T-mobile podczas promocji walentynkowej. W przestrzeni publicznej stanęły telebimy, na których wyświetlano wyznania miłosne, wysyłane w czasie rzeczywistym przez odbiorców.

O czym pamiętać, inwestując w telebim reklamowy?

Aby inwestycja w reklamę outdoorową w postaci telebimu dała jak najlepsze rezultaty, warto pamiętać o 4 najważniejszych filarach:

  1. Umiejscowienie i korespondencja wizualna treści telebimu z otoczeniem, w którym pojawi się reklama – dobrą praktyką jest stawianie bannerów w miejscach, gdzie przechodnie i kierowcy stoją na światłach,
  2. Dobre hasło reklamowe zakończone CTA, czyli wezwaniem do działania,
  3. Nieagresywny przekaz reklamowy, unikanie kontrastowych kolorów czy estetyki kojarzącej się z wyskakującymi oknami,
  4. Wysokiej jakości telebimy reklamowe, które są optymalnie oświetlone – wówczas dobrze je widać z daleka, przy zachmurzonej pogodzie czy w nocy, ale nie oślepiają blaskiem przechodniów.

Telebimy reklamowe od Flexvision – inwestycja, która się opłaca

Chcesz sięgnąć po telebimy reklamowe, które wesprą działania marketingowe Twojej firmy? Zapoznaj się z ofertą firmy Flexvision – jednego z czołowych producentów sprzętu audiowizualnego, który ma w swojej ofercie ekrany LED, ekrany mobilne czy Video processing.