Czym jest dobry copywriting – cennik usług

Czym jest dobry copywriting – cennik usług

Copywriting często jest mylony z odtwarzaniem tekstów, przepisywaniem ich lub kopiowaniem. Nazwa profesji jest myląca, więc warto wyjaśnić czym tak naprawdę jest copywriting. Jest to przede wszystkim świadome tworzenie tekstów, które będą miały znaczenie w sieci. Mogą one pozycjonować i optymalizować stronę internetową, generować na niej ruch lub przynosić klientów. Praca copywritera to praca kreatywna, która wymaga od niego wymyślania contentu i ciągłego samodoskonalenia w tym co robi.

Uczciwy copywriting – cennik już na samym początku współpracy

Kiedy zleceniodawca pyta o cennik, copywriter powinien sprecyzować swoje ceny na samym początku, aby w przyszłości nie występowały niedomówienia. Najlepiej jest spisać ze zleceniodawcą odpowiednią umowę, która zapewni obydwu stronom pewność, że nie będzie roszczeń w kwestii wynagrodzenia, jeżeli obydwie strony będą dotrzymywały warunków zobowiązania.

Jeżeli zależy nam na sprecyzowaniu usług jakie będzie obejmował copywriting cennik powinien je uwzględniać. Bardzo istotne jest zebranie wszystkich cech jakie powinien spełniać nasz wymarzony copywriting i zastanowić się czego tak naprawdę od niego potrzebujemy. W skład usług copywriterskich może wchodzić wiele rzeczy oprócz samego pisania tekstów. Może to być content, czyli kreatywne wymyślanie tematów na stronę, przedstawienie sposobu ich realizacji oraz wyobrażenia o tym jak sama strona ma wyglądać.

Dla wielu zleceniodawców istotna jest znajomość SEO u copywritera. To od niej będzie zależał stopień optymalizacji naszej strony poprzez pracę jaką wykona copywriter. Dobry copywriter powinien posiadać umiejętność błyskotliwego operowania frazami oraz proponować alternatywy do rzeczy, które jego zdaniem nie będą miały pozytywnych efektów lub są już przestarzałe.

Co ma wpływ na cennik? Copywriter a referencje

Jeżeli uważamy za nieodpowiedni oferowany przez zleceniobiorcę cennik copywriter powinien dać nam uzasadnienie, dla którego będziemy mogli zaoferować mu wysokie wynagrodzenie. Dobrze jest wówczas poprosić go o referencje od innych zleceniodawców, z którymi pracował do tej pory. Jeżeli będzie szukał wymówek lub po prostu nie będzie chciał ich dać, możemy wówczas mieć wątpliwości co do jego profesjonalizmu oraz zgodności jego oferty z prawdą.

Otrzymane referencje pozwolą nam stwierdzić czy rzeczywiście chcemy nawiązać współpracę z tą konkretną osobą. W referencjach powinny być uwzględnione informacje o jakości i efektach tekstów wygenerowanych przez wykonawcę. Dodatkowo warto zapytać o takie rzeczy jak przebieg współpracy, kontakt z copywriterem, jego zaangażowanie w zlecane zadania oraz terminowość. Wszystkie te informacje potwierdzają kwalifikacje rozpatrywanego przez nas kandydata i dadzą nam pewność, że możemy liczyć na owocną współpracę oraz budowanie pozytywnej relacji biznesowej.

Bardzo ważnym aspektem dla zleceniodawcy jest cennik, copywriter powinien więc uzasadnić swoje oczekiwania finansowe oraz podeprzeć je odpowiednim doświadczeniem i umiejętnościami w zakresie pisania tekstów.